Tuesday, April 13, 2010

Pelajar KISAS...Istiqamah ke aq??

Assalamualaikum..

Sudah lama rasanya aq tak menulis dalam blog aq ni.Kepadatan waktu kerja dari pukul 9.30 pagi sampai 9.30 malam,membuatkan aq keletihan setiap hari dan tidak bermaya untuk meluahkan segala isi hatiku dalam blog ini.

Tapi,pada pagi ini,aq mengambil sedikit ruang dan peluang sebelum aq pergi kerja untuk menulis di dalam blog ini.

"Sebagai Bekas Seorang Pelajar KISAS..Istiqamah Ke Aq??"

Persoalan yg sering bermain di dalam akal fikiran ku.
Aq bukan lah Exco Badar..juga bukanlah Naqib,tapi adakah sebagai seorang pelajar biasa,aq boleh membiarkan saja diriku terumbang-ambing??

Pasti tidak bukan.Akan tetapi,semakin hari aq rasakan tarbiyah yg aq telah terima 2 tahun semakin pudar,aq rasakan diriku semakin teruk.
Astaghfirullahalazim..

Berada di rumah,di tempat kerja,aq rasakan sangat susah untuk istiqamah seperti di KISAS.
Aq tak tau sampai bila aq mampu bertahan lagi menjalani keadaan seperti ini.Aq rasa seakan begitu berdosa kerana jarang mengamalkan apa yg aq terima di KISAS.

Ianya seolah2 aq melakukan segala amalan tersebut disebabkan org lain di KISAS melakukannya.

Hubungan aq dgn Allah juga semakin jauh.Kesempurnaan solatku entah kemana,solat sunatku semakin berkurang,puasa??huh,sudah lama rasanya aq tak berpuasa sunat.Kalau dahulu di KISAS punyalah rajin puasa.Isnin,Rabu,Khamis...sekarang??Tak berdaya lagi aq..

Bukanlah niat di hati untuk menceritakan keburukan dan kelemahan diri sendiri,akan tetapi juga sebagai peringatan kepada semua sahabatku yg berada di luar sana.

Kepada korang yg berada diluar sana yg mampu beristiqamah,teruskan..jgn pernah menyesal akan apa yg telah korg wat,InsyaAllah ganjaran yg besar menanti di akhirat kelak.Kepada yg rasanya ada perasamaan dgn nasibku ini,marilah kita bersama2 mendoakan antara satu sama lain.InsyaAllah dimakbulkan..

Ok lah,pagi2 ni elok wat solat dhuha,jom!!

Assalamualaikum!!

p/s:Tapi taderlah smpai aq wat benda2 yg dosa besar2 gila..agaga

8 comments:

E-ZuDiN said...

Aku ngan puasa sunat nie,
ko tau kan~ haha

luvly mya said...

memang susah nak kekalkan bende-bende yang dah selalu kita buat tu. kat asrama ade je kawan-kawan nak mengajak puasa sama,solat snat sama,kat rumah payah sikit kan.haih.

fye said...

ahha,
memang,
kenape la susah nk istiqamah erk..

but i guess we can always try~
:)

syafiqah; said...

yep,btol cakap fye
we can always try
an i'm trying
i hope~

amierul said...

Ezudin..aq un sama..haha..sejak dapat result,tak pernah da wat pose sunat,,agaga
Luvly maya...btul uh,,sgt susah..
Fye+iqa..aa jom kita semua try,n jgn lupa saling mengingatkan..

Ustaz Abbas said...

Hurm.. Even 'imam' kg pun ditangkap mengedar dadah, inikan kita yg boleh dikatakan baru jejak alam dewasa ('aqil baligh). Untuk istiqamah payah... So, we need friends to be the reminder... Insya-Allah, all of us can do it.

p/s: soklan pasal kongsi sudu, jawapannya... X salah pun... Tapi, seeloknya, guna asing2. =) Ada kaitan ngan tempat kerja ka??

amierul said...

Abbas...thanks...aa ada kaitan ngn tempat kerja..kdg2 aq nga makan dorg tetiba nak rasa..agaga..lau tak bg nnti kata kedekut lak..huhu

Anonymous said...

salam...
Enta nih baru fresh2 keluar dr kisas...mcm tuh la enta rasa
soal tarbiyah...soal istiqamah....Fastaqim Kama Umirta....
bagus la...teruskan momentum...ana cabar enta...teruskan mujahadah
seperti di kisas..

ana ex kisas 4 tahun lepas...so ana dh mkn garam sket la..enta nnt smbung course apa?...tapi xpe la..life enta nnt bakal masuk usim..
life di sana islamic sket....nnt join SPMM taw...sekretariat pendakwah muda malaysia...

ana suggest jer....ana pon tak siqah sgt...x istiqamah pon...